درآمد یک کسب و کار آنلاین چقدر است؟

شهبا شریفی
شهبا شریفی
| خواندن 4 دقیقه 11 تیر 1401
درآمد یک کسب و کار آنلاین چقدر است؟

افزایش درآمد و سود آنلاین برای تمام کسانی که به‌دنبال کسب درآمد اینترنتی هستند، موضوعی مهم و قابل توجه است. شاید رشد کسب‌وکارهای آنلاین این سوال را به‌وجود آورده باشد که درآمد ماهانه این مشاغل چقدر است؛ دانستن پاسخ به شما کمک می‌کند تا برآورد کاملی از میزان فروش خود داشته باشید و شغل‌تان را به‌درستی راه‌اندازی کنید.

اگر از کسب‌وکارتان انتظار سوددهی سریع را دارید، بهتر است عجله نکنید و با صبر و حوصله پیش بروید. بیشتر اوقات در شروع مسیر نمی‌توان توقع درآمد چندانی داشت؛ اما می‌توان با تولید محتوای منظم و باکیفیت، محصول یا خدمات خود را به‌راحتی تبلیغ و معرفی کرد.

به‌این‌ترتیب و با گذشت زمان، افزایش فروش را تجربه می‌کنید و به سوددهی قابل توجهی می‌رسید. بنابراین اگر در ماه اول هیچ درآمدی نداشتید، نگران و ناامید نشده و تولید محتوا در اینترنت را به‌کمک ابزارهایی مانند اینستاگرام ادامه دهید.

افزایش درآمد و سود آنلاین کسب‌وکارها

همان‌طورکه می‌دانیم، کسب درآمد اینترنتی مشاغل مختلف به‌اندازه یک‌دیگر نیست. در بازه‌های زمانی متفاوت، یک کسب‌وکار رشد بیشتر و یک کسب‌وکار رشد کمتری را تجربه می‌کند. اما روند افزایش درآمد در بلندمدت برای تمامی مشاغل خانگی امکان‌پذیر است.

اگر به مرحله ناامیدی از درآمد ماهانه شغل‌تان رسیده‌اید، کافی است تا از صاحبان کسب‌وکاری که پیش از شما شروع کرده‌اند سوال کنید تا با روند پیشرفت آن‌ها آشنا شوید. تأثیر مشاغل آنلاین روی آینده شما بسیار پررنگ است و ارزش صبر کردن را دارد.

پیش‌بینی آینده کسب‌وکارهای بزرگ کار آسانی نیست؛ بنابراین سعی کنید سراغ کارهای خانگی کوچک بروید تا با ریسک بالا روبرو نشوید و کنترل همه‌چیز را در دست داشته باشید. با کسب تجربه در سال‌های اول شروع، چالش‌های مسیر کمتر و دسترسی به اهداف آسان‌تر می‌شود.

سه سال اول یک کسب‌وکار

برای موفقیت در کسب‌وکارهای آنلاین، نیاز است تا برخی از مهارت‌های ضروری را آموزش دیده و با استفاده از تجربیات دیگران، با سرعت بیشتری به افزایش درآمد و سود آنلاین برسید. اگر می‌خواهید سه سال اول شروع کسب درآمد اینترنتی را در یک نگاه ببینید، تا انتهای متن همراه ما باشید.

سال اول

سال اول شروع مشاغل خانگی، سرشار از تجربیات مختلف بوده و مواردی مانند نحوه برخورد با مشتری، اصول قیمت‌گذاری، بررسی رقبا و بسیاری از این نکات را در بر دارد. بنابراین اولین سال می‌تواند سرشار از آموزش‌های فراوان برای ادامه مسیر باشد.

سال دوم

اغلب کسب‌وکارهای کوچک، بدون سرمایه شروع می‌کنند که این مزیت بسیار پررنگی به‌شمار می‌رود. حتی اگر سرمایه بسیار کمی دارید، بعد از گذشت یک‌سال از فروش‌ها می‌توانید پس‌انداز کنید. طی این مدت، مشتری‌های وفادار بسیاری هم به شما اضافه شده‌اند.

سال سوم

با رسیدن به این مرحله، چالش‌های متعددی را پشت سر گذاشته و نقاط قوت و ضعف‌تان را به‌خوبی شناسایی کرده‌اید. بنابراین درصورتی‌که قصد توسعه کسب‌وکارتان را داشته باشید، در این بازه زمانی دور از ذهن نبوده و امکان‌پذیر است.

کسب درآمد اینترنتی برای خانم‌ها

اگر قصد افزایش درآمد و سود آنلاین را دارید و می‌خواهید به‌عنوان یک کارآفرین خانم در این مسیر قدم بردارید، ایده‌های نو و خلاقانه را انتخاب کنید. سهم موفقیت مشاغل خلاق در بازار کسب‌وکارهای آنلاین، بسیار بیشتر از ایده‌هایی است که نیاز مشتری را به‌خوبی نشناخته و خدمات موردنیاز آن‌ها را عرضه نمی‌کنند.

ایجاد درآمد از کسب‌وکارهای خانگی برای خانم‌ها یک قدم بزرگ و ارزشمند بوده و حتی می‌تواند کمی زمان‌بر باشد؛ اما درهرصورت نیازی نیست بابت این موضوع نگران باشید. کافی‌ست قبل از تصمیم‌گیری، به سوالات زیر پاسخ دهید تا نقشه راهی مطمئن‌تر پیش بگیرید:

  • به چه کاری بیشتر علاقه‌مند هستید؟
  • در چه زمینه‌ای استعداد بیشتری دارید؟
  • هدف از شروع این کسب‌وکار چیست؟
  • دوست دارید چه نکاتی یاد بگیرید؟
  • در روز چند ساعت زمان آزاد دارید؟

همان‌طورکه گفتیم، همه مشاغل خانگی می‌توانند برای کسب درآمد اینترنتی خانم‌ها مناسب باشند؛ اما در این میان برخی از کسب‌وکارها مانند پوشاک، محصولات غذایی (مانند فینگرفود، سوسیس خانگی، ترش و سبزی)، صنایع دستی (مانند بافندگی، ویترای، شمع‌سازی و رزین) و هنرهای دیجیتال مانند طراحی گرافیک، طرفداران بسیارزیادی دارند و منجر به افزایش درآمد و سود آنلاین می‌شوند.

آموزش ویدیویی کیک خامه‌ای به‌همراه تکنیک‌های صفرتاصد و رفع اشکال دائمی

تخمین درآمد کسب‌وکار اینترنتی

اگر قصد شروع شغل مستقل خودتان را دارید، احتمالاً تا امروز تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام داده‌اید و این تحقیقات، سوالات متعددی را برای‌تان ایجاد کرده است. برای مثال، ممکن است بپرسید که چطور می‌توان هزینه‌هایی مانند خرید مواد اولیه، تجهیزات و ارسال محصول را تخمین زد و درمقابل، به چه میزان سوددهی رسید.

برای بررسی دقیق این مقادیر، سعی کنید اعداد را تنظیم کنید. تنظیم اعداد یعنی تقسیم هزینه‌ها به دو گروه:

۱- هزینه‌های عملیاتی (مواد اولیه، نیروی کار و این قبیل موارد)

۲- هزینه‌های کلی (اجاره مکان، تبلیغات و موارد مشابه دیگر)

گروه اول جزو هزینه‌های ضروری هستند، اما گروه دوم را می‌توان در بیشتر کسب‌وکارها نادیده گرفت. چراکه یک شغل خانگی، نیازی به اجاره مغازه یا کارگاه ندارد و حداقل در اولین سال‌های شروع، می‌تواند در محیط خانه و آشپزخانه به سوددهی برسد.

برای شرکت در دوره به‌روزترین سوسیس‌های دنیا، این‌جا کلیک کنید.

جمع‌بندی افزایش درآمد و سود آنلاین

همه کسب‌وکارها برای شروع نیاز به تخمین هزینه‌های اصلی و احتمالی به‌همراه برآورد درآمد دارند. فروش اینترنتی می‌تواند از چند میلیون تا چند صد میلیون متغیر باشد که این موضوع، وابستگی زیادی به نوع کسب‌وکار و ابعاد آن دارد. هم‌چنین طبق مروری که بر سه سال اول یک فروشگاه اینترنتی داشتیم، نمی‌توان نقش زمان را نادیده گرفت.

با توجه به میزان سرمایه‌ای که برای کسب‌وکارتان در نظر گرفته‌اید، می‌توانید مخارج خود را ارزیابی کنید. درصورتی‌که سعی کنید طی مسیر ثابت‌قدم مانده و دلسرد نشوید، با گذشت زمان کمی پس از شروع، افزایش فروش را تجربه می‌کنید.

برای شما