طرز تهیه تیرامیسو ساده خانگی + ترفندهای کلیدی

حدیث الیاسی
حدیث الیاسی
| خواندن 8 دقیقه 19 مرداد 1401
طرز تهیه تیرامیسو ساده خانگی + ترفندهای کلیدی

تیرامیسو، یک دسر ایتالیایی است که دارای بافتی نرم و لطیف و خامه‌ای بوده و از آن رایحه‌ای از اسپرسو و شکلات به مشام می‌رسد. این دسر با طعم بی‌نظیری که دارد، می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه باشد. طرز تهیه تیرامیسو ساده به عنوان یکی از انواع دسرهای مجلسی پرطرفدار چندان پیچیده نیست و در صورت در اختیار داشتن مواد اولیه مورد نیاز، می‌توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. در این مطلب از مجله تاندوری، قصد داریم که آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه تیرامیسو ساده و خوشمزه را به شما آموزش دهیم. همچنین در این آموزش‌ ترفندها و نکات مهمی را که باید برای پخت این کیک لذیذ و خوش طعم رعایت کنید را به شما یادآوری خواهیم کرد.

طرز تهیه تیرامیسو ساده

تیرامیسو ساده خانگی با میوه

طرز تهیه تیرامیسو ساده خانگی

تیرامیسو، یکی از دسرهای خوشمزه و بسیار پر طرفداری است که به سبک‌های مختلفی تهیه می‌شود. این دسر خوشمزه را حتما در کافی شاپ‌ها سفارش داده‌اید، اگر به طعم خوب آن علاقه دارید می‌توانید با یک روش ساده آن را درست کرده و در مجالس و مهمانی‌های خانوادگی خود جهت سرو آماده کنید.

اگر از طرز تهیه تیرامیسو ساده راضی بودید، می‌توانید به آموزش تیرامیسو ایتالیایی هم سر بزنید.با مراجعه به آرشیو مطالب آموزش آشپزی و کیک‌پزی وب سایت تاندوری می‌توانید با طرز تهیه دیگر انواع کیک‌ها و دسرهای خوشمزه از جمله کیک اسفنجی، انواع چیزکیک مدرن ، کیک خیس شکلاتی، کیک شکلاتی، کیک چاکوچینو، پن کیک و غیره آشنا شوید.

البته اگر یک کسب‌ و کار خانگی در زمینه پخت کیک و شیرینی دارید و یا اینکه علاقه زیادی به آموزش هنری آشپزی و کیک‌پزی دارید، بهتر است که در کامل‌ترین دوره‌های آموزشی تاندوری در این زمینه شرکت کنید. پس برای کسب مهارت بیشتر در زمینه پخت انواع کیک‌ها حتما اپلیکیشن تاندوری را دانلود و نصب کنید. از طریق این اپلیکیشن، می‌توانید در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کرده و آموزش‌های لازم را دریافت کنید.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو ساده

  • بیسکویت لیدی فینگر بزرگ یا بیسکویت پتی بور: 1 بسته
  • پنیر خامه‌ای یا پنیر ماسکارپونه: 200 گرم
  • خامه صبحانه: 200 گرم
  • شکلات (رنده شده): 4 قاشق غذا خوری
  • پودر قند: 5 قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو: 4 قاشق غذاخوری
  • قهوه اسپرسو دم شده: 1 پیمانه 

 

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه تیرامیسو ساده و خوشمزه

اگر ذوق و سلیقه‌ خوبی در آشپزی و کیک‌پزی داشته باشید به راحتی می‌توانید با طی‌کردن تمام مراحل زیر نسبت به تهیه تیرامیسو ساده و بی‌نظیر اقدام کنید و آن برای پذیرایی در دورهمی خانوادگی خود درست کنید. در ادامه آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه تیرامیسو ساده را مشاهده خواهید کرد.

مرحله اول: آماده‌سازی مواد اولیه

ابتدا خامه صبحانه را همراه پنیر ماسکارپونه مخلوط کنید تا مایه یکدست حاصل شود. سپس شکر را افزوده و دوباره مخلوط کنید تا یک ماده خامه‌ای غلیظ بدست آید.

مرحله دوم: آماده‌سازی تیرامیسو

در مرحله بعد، داخل یک ظرف مناسب یک لایه از بیسکویت که داخل قهوه اسپرسو دم شده خیسانده شده است، بچینید و یک لایه از کرم آماده شده را روی آن بریزید. این کار در هر لایه تا تمام شدن مایع کرم و بیسکویت‌ها ادامه دهید. سپس سطح کار را با یک کاردک صاف کنید.

مرحله سوم: تهیه تیرامیسو ساده

حالا روی دسر تیرامیسو را با پودر کاکائو که از قبل الک کرده‌اید، بپوشانید و درب ظرف را کامل ببندید و آن را به مدت 5 ساده درون یخچال بگذارید.

مرحله چهارم: آماده شدن تیرامیسو جهت سرو

قبل از اینکه تیرامیسو را جهت سرو بیاورید سطح روی آن را با شکلات رنده شده تزیین کنید و در کنار خانواده خود همراه با چای یا قهوه سرو کنید. 

 

طرز تهیه تیرامیسو ساده لیوانی

یک روش دیگر طرز تهیه تیرامیسو ساده که بسیار شیک بوده و جهت سرو این دسر ایتالیایی کلاسیک به صورت تک نفره می‌تواند جذاب باشد، تیرامیسو لیوانی است. برای تهیه این نوع دسر، حتما از لیوان‌های شفاف با دیواره صاف استفاده کنید تا لایه‌های زیبای آن از نمای بیرونی قابل مشاهده باشد و جذابیت کار را به نمایش بگذارد. شما برای تهیه این نوع دسر، می‌توانید به جای بیسکویت لیدی فینگر یا پتی بور از لایه‌های باریک کیک شکلاتی یا وانیلی نیز استفاده کنید.

مواد اولیه مورد نیاز جهت تهیه تیرامیسو لیوانی

  • قهوه دم شده: 1 پیمانه
  • بیسکویت پتی بور یا کیک اسفنجی: به مقدار لازم
  • پنیر ماسکارپونه: 200 گرم
  • خامه صبحانه: 200 گرم
  • شکلات : 4 قاشق غذا خوری
  • پودر قند: 5 قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو: 4 قاشق غذاخوری

مراحل تهیه تیرامیسو لیوانی

مراحل درست کردن تیرامیسو لیوانی بسیار ساده بوده و به راحتی می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، این دسر خوشمزه را برای عصرانه یا سرو یک میان وعده در کنار خانواده و دوستان خود درست کنید.

  1. برای آماده‌کردن این دسر ابتدا قهوه را دم کنید. سپس کیک‌ اسفنجی یا بیسکویت پتی بور را به اندازه قطر لیوان برش بزنید.
  2. در این مرحله، کرم ماسکارپونه و خامه را نیز آماده کنید. روش آماده‌‌کردن این لایه خامه‌ای دقیقا مشابه طرز تهیه تیرامیسو ساده است و باید خامه، شکر و پنیر ماسکارپونه را به خوبی هم بزنید تا کرم یکدستی حاصل شود.
  3. در ادامه کار باید لایه‌های تیرامیسو را در لیوان بچینید. ابتدا یک لایه از کیک برش ‌خورده یا بیسکویت را در ته لیوان قرار دهید. سپس با قاشق مقداری از قهوه دم ‌کرده را روی آن بچکانید تا حدی که کیک خیلی خیس نشود.
  4. در مرحله بعد حدود دو قاشق از کرم ماسکارپونه قبل از آماده ‌شده را روی کیک بریزید و کامل صاف کنید.
  5. حالا مقداری از پودر کاکائو یا شکلات رنده ‌شده را روی آن بپاشید و یک لایه دیگر از کیک را روی آن مواد بگذارید. این کار را تا وقتی که لیوان مورد نظر شما پر شود تکرار کنید.
  6. این دسر خوشمزه لیوانی پس از حدود 3 ساعت استراحت در داخل یخچال، قابل استفاده است.

آموزش مرحله به مرحله تیرامیسو ساده

طرز تهیه تیرامیسو ساده در مجله تاندوری

طرز تهیه تیرامیسو ساده با ژله میوه‌ای

طرز تهیه تیرامیسو ساده، بنابر ترکیباتی که در آن استفاده می‌کنند، می‌تواند طعم و مزه متفاوتی داشته باشد. بنابراین شما متناسب با خلاقیت و ذائقه خود می‌توانید روی لایه خامه‌ای تیرامیسو از ژله میوه‌ای نیز استفاده کنید. اگر جزو افراد علاقه‌مند به طعم ژله هستید، می‌توانید این طعم را به تیرامیسوی ساده خود اضافه کنید  و میز دسر خود را در مهمانی‌ها جذاب‌تر جلوه دهید. 

برای تهیه تیرامیسو با ژله باید در ابتدا تیرامیسو ساده را طبق مراحلی که در آموزش بالا گفته ‌شده، تهیه کنید و آن را در یخچال جهت خنک‌شدن نگهدارید. البته مقداری از فضای بالای ظرف یا قالب تیرامیسو را خالی بگذارید تا بتوانید یک لایه ژله به آن اضافه کنید. ژله به نوعی جایگزین پودر کاکائو یا شکلات خواهد بود. 

برای درست‌کردن این دسر خوشمزه، یک ژله با طعم دلخواه انتخاب کنید و آن را با نصف لیوان آب گرم مخلوط کرده تا دانه‌های ژله کاملا در آب حل شوند. سپس نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و کامل هم بزنید. این ژله را برای مدت کوتاه در یخچال قرار دهید تا خنک شود. 

برای تهیه تیرامیسو ژله‌ای، مایع ژله را از یخچال خارج کنید و آن بر روی دسر تیرامیسو بریزید. سپس ظرف دسر را دوباره برای مدت 5 ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله آن کاملا سفت شود. در صورت تمایل می‌توانید یک لایه از تیرامیسو خود را با میوه خرد شده مشابه طعم ژله انتخابی پر کنید. 

تیرامیسو

نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه تیرامیسو ساده

  • پنیر خامه‌ای مورد استفاده در این دسر باید هیچ نمکی نداشته باشد.
  • اگر پنیر خامه‌ای شما دارای نمک بود برای از بین رفتن طعم شوری آن را به مدت ۳۰ دقیقه در آب سرد قرار دهید.
  • قهوه دم کرده برای مرطوب کردن بیسکویت‌ها و طعم‌دهی به دسر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • اگر طعم تلخ قهوه را دوست ندارید، می‌توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید تا طعم آن متعادل شود.
  • به جای پودر قهوه می‌توانید از قهوه فوری که در آب جوش حل شده اما غلظت خوبی دارد، استفاده کنید.
  • لایه آخر این دسر ساده باید همیشه لایه خامه‌ای باشد تا به حفظ رطوبت تیرامیسو کمک کند.
  • برای تزیین لایه سطحی تیرامیسو می‌توانید از شکلات رنده ‌شده یا پودر قهوه و کاکائو استفاده کنید.
  • کیک مورد استفاده در تیرامیسو ساده لیوانی حتما نباید تازه باشد بلکه کیک خانگی که از چند روز قبل پخته و درون یخچال  نگهداری کرده‌اید، می‌توانید استفاده کنید.

در این مقاله، شما را با روش‌های پخت تیرامیسو آشنا کردیم. شما متناسب با امکانات در دسترس خود، می‌توانید یکی از روش‌ها را برای طرز تهیه تیرامیسو ساده استفاده کنید تا این دسر خوشمزه و لذیذ را آماده کنید.

طرز تهیه تیرامیسو ساده لیوانی

تیرامیسو، یک عصرانه خوشمزه به همراه چای

اگر علاقه دارید که آموزش‌های بیشتری در رابطه با طرز تهیه انواع دسر و کیک در اختیار داشته باشید، به وب ‌سایت تاندوری مراجعه کنید و از بین آموزش‌های متنوع و حرفه‌ای انواع کیک و دسر، آموزش مورد علاقه خود را تهیه کنید. هم‌چنین در صورتی‌ که به یادگیری ترفندها و تکنیک‌های آشپزی و قنادی علاقه دارید، می‌توانید از طریق مقالات آموزشی و اپلیکیشن تاندوری با جدیدترین فوت‌وفن‌های شیرینی‌پزی و کیک‌پزی در خانه آشنا شوید. اگر در زمینه پخت انواع دسر تجربه‌ای دارید، در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

از دوره‌های مرتبط تاندوری:

برای شما